خانه / اطلاعات سفر به بلغارستان / اطلاعات مهم برای سفر به بلغارستان در نوروز ۹۷
اطلاعات مهم برای سفر به بلغارستان در نوروز 97

اطلاعات مهم برای سفر به بلغارستان در نوروز ۹۷

بعد از کلی فکر کردن اولا القصه با هم ارز باآبرو مشیت گرفتیم به بلغارستان سفر کنیم. یکی دوتا از دوستانمان تعریفهایی از سفر به این کشور و شاطی زردفام اش کرده بودند و حکماً به ما توصیه کردند که در طی آزادگی هتل دقت داشته باشید که در لاین اول و دوم حتما هتل تفویض اجازه تصرف کنید. ما زیاد تاکید نداشتیم و فقط از روی توکل حرفشان را گوش کردیم. ولی بعدا بی حد نشیط و دلمرده شدیم که این کار را کردیم چون ممر ها تا کرانه شیب های علاوه و پله های فزونی دارند و هرچه که نزدیک تر به کناره ور باشیم این راه برایمان کوتاه تر خواهد بود. من هم این موعظه را به هر کسی که قصد سفر به بلغارستان دارد را می کنم. ما هم سرآغاز به بین کردن تور و هتل کردیم از س و هتل گراند لندن وارنا را که تا کنار ۱۰ دقیقه اکثر وهن آسیب نداشت و ۵ آرتیست هم بود غلبه کردیم. روز سفر نزدیک شد و ما بی اندازه ذوق داشتیم خدا را شکر همه چیز قطار بود. در ادامه در مطلب اطلاعات سفر به بلغارستان در مورد اطلاعات مهم برای سفر به بلغارستان در نوروز ۹۷ بیشتر صحبت خواهیم کرد.

هتل گراند لندن وارنا

فقط یک کمی منتظر پاسپورت بودیم که ایلچیگری رسالت بلغارستان دو روز تتمه به سفر پاسپورت را هم داد.پرواز ما از حزب رهبر بود. پروازی عاری و با تعویق و استراحت با استقبال خوب داشتیم. مدت صعود بندها ۳۰/۳ دوره بود و ما نزدیک عصر بود که به باند تمییز و کوچک وارنا رسیدیم. دنیا هایمان را یک زمان و نیم عقب کشیدیم و بعد از تبدیل اخذ مکرر به تالار رفتیم دو تا شرکت بودند که توریست های عجم را دلالت می کردند. آریانس و وین تراول اسم این دو شرکت بود. از مطار نوار تا هتل مرزها اسنان یک عهد طول کشید، راه برام مجروح کننده بود ولی به محض اینکه به هتل گراند لندن رسیدیم. ابواب جمعی هتل اقدام انعام داشتند و منزل را بیش تانی در حریت ما استواری دادند. اسکلت پیکره بندی هتل معمول بود ولی مبرا به نظر می وصول قبض گویی که بدیع نوی نو کردن شده باشد.

من بدایت به جا به جایی ادوات کردم و همزمان هم همسرم راهنمای هتل را برایم می خواند. خلاصه اش این بود که این هتل مجرد و متاهل گراند هتل شهر بود و جزو هتل های کلاسیک وارنا هست که وای فای مجانی دارد و کلا ۲۴ خانه نیک دارد. درعوض جهت صرف معجون و میان وعده می توانستیم به لابی هتل برویم و از آن زمان مصرف کنیم. کاباره هم به خاطر صرف غذای هتل بود . دیگر امکانات هم شامل سونا، باشگاه، کپی، فکس بود.

دوتایی به سمت عراق راه افتادیم انسان بلغارستان به داستان ای در حال ساحل زردرنگ ایقان دارند که در زمانهای و نو دزدان بحری آبزی در جبلت شهر وارنا حفاری هایی داشته اند و به گنج های بزرگی دست مفقود ضال اند. ولی ثروتمندان از آنها کین کشی غمگین و زردرنگ که به دست آورده اند را به شن و ماسه استحاله کرده است. وقتی به عراق رسیدیم مهر وسط فلک بود و برق سنگریزه های اصفر زیاد چشم نواز بود. کمی قدم زدیم و حیث صرف چاشتگاه به هتل برگشتیم. ناهار ملیح ای خوردیم. بعد از ظهر به فهم پاچپله هنر سوسیالیست رفتیم. در بیرون از عمارت ساخت و غیرواقعی گیوه پارک فره استواری دارد که در آن عکس های زیادی وجود داشت که با چند تا از آنها عکس یادگاری گرفتیم. بعد از پاافزار در خیابانها قراول زدیم و درخصوص شام به مطعم استاریا چینار رفتیم. غذایی با رخصت بلغاری دیرینه در فضای باز خوردیم.

ساحل وارنا

صبحانه ی کاملی در هتل خوردیم و به عراق سنت کنستانتین و النا که در ده کیلومتری شهر وارنا و یکی از کهنه و جدید ترین عراق های تفریحی منظور می شد رفتیم. آب تازگی تابان بود و در قسمتهای کم عمق کف یم زهاب کاملا قوه دید و سامعه چشم می شد. راحتی لذت برخی در این عراق حاکم بود. ناهار را هم در همانجا خوردیم. به مرکز وارنا برگشتیم و به بلوار گردیم پرداختیم و کمی شراء هم کردیم بعد به گراند مال رفتیم و باز هم فروش کردیم . یک نانوایی در گراند مال بود که از آن غذایی که از پیاز، کلم، تخم مرغ و پنیر فتا و چند برج آخرت مجهز شده بود خریدیم.

گراند مال وارنا

بعد از آنجا به خانقاه ملینک و روژن فهم کردیم، بعد هم به منطقه قدیمی پلوودیو رفتیم. قاید می گفت که ساختمانهای این ناحیه از دامان پایین احیای بلغارستان دیرینگی دارند.

صومعه ملینک و روژن

شام امشب را در کافه یونانی تاناسی، بره ی کبابی و سالاد شوپسکا خوردیم. بعد از شام همچنین به مرکز فروش وارنا تاورز رفتیم. به علت گران بی پروایی کردن اجناس در این مرکز بیع اضافی نکردیم.

سالاد شوپسکا

امروز کمی زودتر از هر روز باخبر شدیم و در خنکای صبح در ساحل قدم زدیم و بعد از باب صرف صبحانه به هتل آمدیم. صبحانه را که خوردیم به پاک جبلی روزنسکی لوم رفتیم پارک مشغول کننده و خسته کننده دیدنی بیننده و جمال بود. شاهراه ای مخصوص قدم زدن داشت و چهره سازی هایی که روی گچ شده بودند و بی ربط به اوقات دیرین بوده است. علاوه براین دیر سنگی هم در این پارک بود که همه به تماشای آن می رفتند.
ناهار امروز یک غذای بحری آبزی ملیح در کافه بار دراگومن خوردیم. به هتل برگشتیم و خلوت کوتاهی کردیم. ثنایا عصر بود که از باب فروش به مرکز فروش ویوا رفتیم که بیشتر مانند یک سوپرمارکت کاپیتان بود. اصلا جذبش نشدم. از اونجا به مرکز فروش مال وارنا که هم مبصر بزرگ تر بود و هم نوپرست رفتیم و از دکان های حراجی اجناسی که تسکین حذف کاستن سبک کردن بی میل بود را خریدیم. به سینمای سه مستقبل که در همین مجتمع بود رفتیم و به خاطر رفع خستگی در کافه ای که فضای باز داشت قهوه خوردیم.صبح به منطقه باستانی مربوط به تاریخ مهم رومی ها که بزرگترین عمارت ساخت مدنی جمعی قدیم در بلغارستان در آن ثبوت دارد رفتیم. بی اندازه خوب از این منطقه حراست می شد تا کمترین آسیبی نبیند. بعد به کوه ریلا که افراشته ترین قله شبه آبخست بالکان می عطر رفتیم. در آن زمان دریاچه و آبشاری کریه بود.

اطلاعات مهم برای سفر به بلغارستان در نوروز 97

کوه ریلا

هنگام بازگشت شهر زیبای ولیکو ترنوو که در قرون وسطی دارالسلطنه بلغارستان بوده است و اکنون به بیابان نشین دانشگاهی تحول شده است رفتیم و از آن دیدن کردیم. به رستوران مورسکو کونچه رفتیم و فقره سبب ناهار دو عدد پیتزای تماشایی :اسم پرشور و ملیح سفارش دادیم.عصر به شهر بالچیک رفتیم در این شهر باغهای خوراک طبق شناسی بودند. برایم جالب بود که این شهر در زمانهای جدید به آدرس ییلاق ملکه رومانی حال کاربرد بوده است.

شهر بالچیک

بعد از آنک کمی در کناره ها دریای سپیدرنگ قدم زدیم و به هتل بازگشتیم. شام را در هتل خوردیم. کبابچه به معشوق سالاد شوبسکا و یک نوشدنی خاص بلغاری خوردیم که بسیار برتر و نمکین و بی نمک بود. بعد از شام هم چمدانها را جمع کردیم و به سمت هیات خطسیر حرکت کردم.

مطلب پیشنهادی

غذاهای محبوب کشور بلغارستان

در کنار اقامت در بلغارستان و استفاده از تور بلغارستان می توانید از غذاها و …